גן ילדים
גני ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מסגרות לפעוטות

אהבה יחד עם מסגרת חברתית, כבר בגיל הרך, חשובים מאוד לפעוטות. מסגרת חינוכית מטפחת, מחבקת ומגוננת, עוזרת לילדים הקטנים להתפתח באופן הכי נכון, טבעי וראוי. זו צריכה להיות מסגרת שמצד אחד שומרת ומצד שני גם מפתחת בעזרת תכנים המתאימים לגילאי הילדים וליכולותיהם. בשורות הבאות נסביר מה צריך לדעת על מסגרות לפעוטות משום שלא הכל אותו הדבר. גן פרטי איננו גן עירייה ומה זה בעצם פעוטון או משפחתון.
משפחתון לעומת גן פרטי או פעוטון
יכול להיות שאתם מתלבטים בשלב הזה לאן לשלוח את הילד. האם הוא יכול להשתלב בזמן הזה בגן פרטי או שאולי הוא צריך משפחתון ברמת גן, לא רחוק מהבית. אז מה ההבדל בין שני אלה? משפחון מוגדר הרבה פעמים בצודה דומה מאוד לפעוטון. יש אי אלה הבדלים אולם שני המסגרות הללו בעצם מתאימות לטווח גילאים די דומה. בשני המקרים ניתן למצוא במקום ילדים החל מגילאי שלושה חודשים ועד לגיל שנתיים. גן פרטי זה כבר מסגרת אחרת, שלרוב קולטת ילדים יותר גדולים. אמנם יש גנים שבהם אפשר לצרף ילדים בני שנה או שנה וחצי, אולם מדובר במסגרת פחות מחבקת ואינטימית לעומת משפחתונים, משום שישנם יותר ילדים.
כמה ילדים נמצאים במשפחתון
נניח שבימים אלה אתם מחפשים פעוטון או משפחתון ברמת גן, בפעם הראשונה. אתם בוודאי רוצים להבין כמה ילדים שוהים במסגרת הזאת. יכול מאוד להיות, ואפילו סביר להניח, שזו המסגרת הראשונה מחוץ לבית שלשם תשלחו את הילד או הילדה הקטנים שלכם. פה יש כבר הבדל ברור בין משפחתונים לבין פעוטונים. בגילאי הילדים יש זהות, אולם משפחתונים מהווים מסגרת הרבה יותר אינטימית. זו מסגרת ששמה מעיד עליה – מעין משפחה. במשפחתון לרוב יהיו חצי מכמות הילדים או אפילו שליש, לעומת פעוטונים. במשפחתון יהיו 3 עד 5 ילדים ואילו בפעוטון אפילו עד 15 ולפעמים יותר.
לסיכום, משפחתון איננו פעוטון ואיננו גן פרטי. הוא מתאים לילדים שצריכים מסגרת ראשונה ואוהבת, מחוץ לבית. מסגרת משפחתית, עם ערך חברתי וחינוכי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן