תסמינים של קרוהן
סגנון חיים

סימפטומים של קרוהן

קרוהן הינה מחלת מעי נפוצה יחסית. בשורות הבאות נסביר על המחלה ונשים דגש על תסמינים של קרוהן שמפריעים לאיכות חייהם של החולים.

אלה התסמינים שמלווים קרוהן

מחלת קרוהן ידועה כמחלת מעי דלקתית, כרונית. היא פוגעת במעי, ובניגוד לקוליטיס, כל חלק שהוא במעי עלול להיות דלקתי (לא רק המעי הגס). במידה והמחלה מסתבכת, היא עלולה לגרום לחסימות מעיים או להיווצרות נקבים שנקראים פיסטולות.
חולי קרוהן סובלים ממצב כרוני, כלומר תסמינים של קרוהן מלווים אותם לאורך זמן, עם תקופות של התלקחות ותקופות של הקלה יחסית. בין התסמינים הנפוצים של המחלה ניתן למצוא שלשולים חריפים, היווצרות מחסורים במרכיבים תזונתיים, ירידה במשקל, כאבי בטן ועוויתות.
בקרב רבים מהחולים, המקום הרגיש שנפגע במעי בשלב הראשוני של המחלה הינו המעי הדק. לרוב, התסמינים מתרכזים תחילה בחלק התחתון יותר של המעי הדק אך יש הסובלים מתסמינים סמוך לפה ולוושט או לכיוון המעי הגס.
מעבר לדלקת במעי, שהוא התסמין המובהק של קרוהן, ניתן להזכיר תסמינים של קרוהן כגון פציעת רירית המעי, היווצרות כיבים, היווצרות מוגלה במעי, נפיחות וגירוי ברירית. בנוסף, מעבר לכאבי הבטן ולשלשולים, ישנם חולים הסובלים מהתפתחות של תת תזונה, חוסר דם, תחושת תשישות פיזית, כיבים בפה. חלק מהחולים מדווחים על סימפטומים נוספים כגון כאבי מפרקים, תקופות של עליה בחום וכאבים כלליים אחרים.

האם ניתן לרפא תסמינים של קרוהן

מחלת קרוהן איננה ניתנת לריפוי מוחלט בשלב זה, ועל כן היא מוגדרת ככרונית. יחד עם זאת ניתן להפחית את התסמינים ולהקל במידה ניכרת על החולים. ניתן להקפיד על תזונה שמפחיתה את הדלקת במערכת העיכול ולשלב זאת עם טיפול תרופתי נוסף במידת הצורך.
לצורך הקלה על מערכת העיכול, ניתן להגביר את צריכת הסיבים ולהימנע ממאכלים שמעודדים יציאות רכות. ישנן תרופות שתפקידן להאט את פעילות המעי, אולם שימוש ממושך עלול לגרום להתרגלות ולהשפעה מופחתת. במקרים קשים ניתן לשקול טיפולים כירורגיים אך ישנם טיפולים טבעיים ותוספי תזונה שיכולים לשפר את מצבם של החולים. פעילות גופנית עשויה להועיל לחלק מהחולים, אם מבצעים תרגילים במידה מתונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן